Ελλάδα 2.0

“Ελλάδα 2.0” : Τι συμβαίνει στην Ελλάδα της κρίσης, τι αλλάζει στην κοινωνία, τι μένει ίδιο και πώς αυτό επηρεάζει τη λήψη αποφάσεων των επιχειρήσεων και των φορέων χάραξης πολιτικής.

Το Ελλάδα 2.0 είναι μία τεράστια δυναμική βιβλιοθήκη δεδομένων που καλύπτει όλες τις πλευρές της κοινωνικής ζωής. Λειτουργεί από το 2009 ως συνδρομητική πλατφόρμα γνώσης που απέχει από οποιαδήποτε κομματική εξάρτηση ή υποστήριξη και μετρά σταθερά, μέσω πανελλαδικών και εστιασμένων ερευνών, τα αντανακλαστικά της κοινωνίας, τις απόψεις των διαμορφωτών κοινής γνώμης και τις κυρίαρχες αλλαγές, κατ’ επέκταση τη δυναμική των πραγμάτων.

Το Ελλάδα 2.0 εξετάζει σε βάθος τις κοινωνικές αξίες, τις πεποιθήσεις, τις στάσεις και τα συναισθήματα των πολιτών σε επίμαχα θέματα, χρησιμοποιώντας μια σειρά από ερευνητικά εργαλεία (ποσοτική έρευνα, focus groups, in depth interviews, συνεντεύξεις με opinion leaders). Το κεντρικό εργαλείο είναι μία πανελλαδική ποσοτική έρευνα door- to- door που καταγράφει τις στάσεις του κοινού σε περισσότερες από 500 μεταβλητές και επαναλαμβάνεται τρεις φορές ετησίως, με 1500 συνεντεύξεις τη φορά.

Η έρευνα αυτή παρακολουθεί από το 2009 την εξέλιξη διάφορων θεμάτων όπως (ενδεικτική αναφορά):

  • της αυτοαντίληψης ευημερίας / ευτυχίας
    • δείκτης «απολογισμού» ικανοποίησης από τη ζωή
    • δείκτης συναισθηματικής ευημερίας
    • δείκτης κοινωνικής ενσωμάτωσης
    • δείκτης αδυναμίας
  • του συσχετισμού αξιακού συστήματος και καταναλωτικού μοντέλου
    • κοινωνικές αξίες (οικογένεια, πατρίδα, θρησκεία κοινωνική ανοχή, εργασία κ.α.)
    • καταναλωτικές και αγοραστικές τάσεις/ συνήθειες
    • χρήση ΜΜΕ/ new media
  • του παρατηρητηρίου της κρίσης
    • πολιτική στάση/ αυτοτοποθέτηση
    • προσδοκίες για οικονομία/ λύσεις (π.χ. Ελλάδα vs. Ευρώπη, Ιδιωτικό vs. Δημόσιο, Μεταρρυθμίσεις κ.α.)
    • βαρόμετρο εμπιστοσύνης (θεσμοί και επιχειρηματικοί κλάδοι).

Ευρήματα από το Ελλάδα 2.0 έχουν χρησιμοποιηθεί εκτενώς στον κοινωνικό διάλογο μέσω ανοιχτών συζητήσεων, δημοσιεύσεων και σχολιασμού στον τύπο και έχουν υποστηρίξει τη λήψη στρατηγικών και τακτικών αποφάσεων τόσο επιχειρήσεων όσο και φορέων χάραξης πολιτικής  (δημόσιων και ιδιωτικών, όπως ΜΚΟ, Κοινωφελή Ιδρύματα κ.α.).

Ποτέ άλλοτε η επίδραση του ευρύτερου κοινωνικοπολιτικού πλαισίου δεν έπαιζε τόσο σημαντικό ρόλο στις αποφάσεις επιχειρήσεων και φορέων όσο σήμερα.

Μη μένετε απομονωμένος/η.

Επικοινωνήστε μαζί μας για το πώς μπορείτε να επωφεληθείτε από το Ελλάδα 2.0.

Κατερίνα Λεκατσά

Τηλ: (+30) 210 7484602-3

Fax: (+30) 210 7484604

Email: qed@otenet.gr

Δείτε infographics και παλαιότερες δημοσιεύσεις από το Ελλάδα 2.0 εδώ

 

Θέλετε να λαμβάνετε newsletter σχετικά με το «Ελλάδα 2.0»; Παρακαλούμε κάντε εγγραφή στο mailing list

Ονοματεπώνυμο

Εταιρεία

email