People of Greece – Weekly snapshot 9-12/05/2025

Αυτήν την εβδομάδα η ερευνητική πλατφόρμα People of Greece κατέγραψε τις απόψεις των Ελλήνων για τον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision και την ελληνική συμμετοχή, καθώς και τις συνήθειες και προτιμήσεις των Ελλήνων σχετικά με τη μουσική ακρόαση.

Τα ευρήματα δείχνουν ότι:

  • Οι Έλληνες παρακολουθούν με τακτικότητα και ενδιαφέρον τον Διαγωνισμό Τραγουδιού Eurovision. Για τις ελληνικές συμμετοχές στον Διαγωνισμό, οι περισσότεροι προκρίνουν τον ελληνικό ήχο και στίχο, αν και η φετινή συμμετοχή της χώρας δεν μοιάζει να έχει κερδίσει υψηλή δημοφιλία παρότι πληροί τα δύο αυτά κριτήρια.

  • Παρότι η ακρόαση μουσικής αποτελεί τακτική συνήθεια της πλειοψηφίας των Ελλήνων, οι διαγενεακές διαφορές ως προς το είδος της μουσικής και το μέσο ακρόασης είναι μεγάλες.
  • Η κατανομή των προτιμήσεων μεταξύ ελληνικής και ξένης μουσικής δεν παρουσιάζει μεγάλες διαφορές μεταξύ των γενεών.

Δείτε αναλυτικά τη γνώμη των Ελλήνων στα παρακάτω infographics.


Eurovision 2025

  • Η ελληνική συμμετοχή στον φετινό Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision διχάζει, καθώς ένας στους τέσσερις Έλληνες που το έχουν ακούσει το αξιολογούν θετικά και ένας στους τρεις το αξιολογούν σχετικά ή απολύτως αρνητικά. Σημειώνεται ότι η περυσινή ελληνική συμμετοχή είχε αξιολογηθεί σχετικά ή απολύτως αρνητικά από τα 3/5 των Ελλήνων και οι θετικές αξιολογήσεις ήταν πολύ πιο περιορισμένες.

  • Ένας στους τρεις Έλληνες παρακολουθούν τον Διαγωνισμό της Eurovision κάθε χρόνο, ενώ μόνο ένας στους είκοσι δηλώνουν ότι δεν τον παρακολουθούν ποτέ. Ο Διαγωνισμός είναι δημοφιλής διαγενεακά και διαταξικά, με τα νεότερα ηλικιακά στρώματα να εμφανίζουν το υψηλότερο ποσοστό παρακολούθησης.
  • Η πλειονότητα των Ελλήνων προκρίνουν τον ελληνικό ήχο και τον ελληνικό στίχο για τις ελληνικές συμμετοχές στον Διαγωνισμό Eurovision, με την επιλογή του ξένου στίχου με ελληνικό πάντως ήχο να κερδίζει τις προτιμήσεις του 1/5 των Ελλήνων, κυρίως των νεότερων ηλικιακά στρωμάτων.


Μουσική

  • Το 55% των Ελλήνων ακούνε μουσική καθημερινά και συστηματικά, με τα έντεχνα, τα λαϊκά, τα rock και τα pop να αποτελούν κατά σειρά τα δημοφιλέστερα είδη μουσικής. Οι μουσικές προτιμήσεις ωστόσο εμφανίζουν έντονες διαγενεακές διαφορές με την rap/hip-hop και την pop να αποτελούν κορυφαίες προτιμήσεις της Gen Z, τα λαϊκά την κορυφαία προτίμηση των Millennials και τα έντεχνα αυτήν των Gen X και Baby Boomers.

  • Οι Έλληνες δεν ακούνε μουσική από το ίδιο μέσο, καθώς η Gen Z χρησιμοποιεί πρωτίστως τις υπηρεσίες streaming (Spotify, Apple Music κ.α.), οι Millennials τις διαδικτυακές πλατφόρμες (YouTube κ.α.), η Gen X το ραδιόφωνο και τις διαδικτυακές πλατφόρμες και οι Baby Boomers το ραδιόφωνο.
  • Ελληνική και ξένη μουσική ακούγονται με την ίδια συχνότητα από τους Έλληνες, με την ξένη μουσική να είναι ελαφρώς πιο δημοφιλής στις νεότερες ηλικιακές κατηγορίες.